100% ELEKTRYCZNY - 100% ELASTYCZNY RUTHMANN STEIGER® Ampero TBR 250 E
2019-02-25

RUTHMANN przygotowuje się, jak i swoich klientów na nadchodząca przyszłość. Już w kwietniu 2019 producent podnośników koszowych zaprezentuje na żywo, podczas odbywających się w Monachium targów Bauma 2019, pierwszy elektryczny podnośnik - model RUTHMANN AMPERO TBR 250 E.

Nowy elektryczny model E-STEIGER® potrafi wszystko co sprawdzony RUTHMANN STEIGER® TBR 250 HV5, ale przy użyciu napędu elektrycznego. Praca na wysokości oraz prowadzenie pojazdu bez emisji spalin i hałasu, nie będzie już problemem. Dzięki temu klienci firmy RUTHMANN, będą mogli pracować np. w godzinach porannych albo w godzinach szczytu, bez utrudnień i przeszkód dla pieszych oraz okolicznych mieszkańców. Możliwa jest również praca w pomieszczeniach zamkniętych bez emisji spalin.

Menażer Projektu opisuje to wyzwanie tak: „droga od pomysłu, aż po realizację podnośnika E-STEIGER była stroma”. "Podczas targów IAA 2018 potwierdzono, że żaden z producentów seryjnych nie oferuje pojazdów z napędem elektrycznym w tej kategorii wagowej. Co więcej, żaden producent seryjny nie będzie w przyszłości autoryzował dostępu do swoich akumulatorów dla klientów zewnętrznych", wyjaśnia. "Nasze poszukiwania koncentrowały się na firmach modyfikujących silniki spalinowe na napędy elektryczne". 

Po wszechstronnych badaniach i dyskusjach technicznych, RUTHMANN wybrał partnera rozwojowego. "Znaleźliśmy kompetentnego partnera w firmie zajmującej się konwersją pojazdów ORTEN Electric-Trucks, która wraz ze swoim partnerem EFA-S ma duże doświadczenie w modyfikacji podwozia Sprinter", mówi Thomas Vilain.

Dzięki nowemu STEIGER® AMPERO TBR 250 E, klienci RUTHMANN mogą spokojnie podążać w przyszłość, bez obawy o zakazy dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi.

Po tym, jak STEIGER® został już całkowicie zmontowany przez RUTHMANN, będzie on obecnie modyfikowany przez firmę Orten w Wittlich, aby zdążyć na czas, na Baumę. Jako pierwszy producent podestów roboczych, RUTHMANN oferuje unikalną koncepcję napędu elektrycznego: Akumulator trakcyjny Sprintera jest jednocześnie używany do napędzania podnośnika. Dlatego wymaga tylko jednego urządzenia ładującego dla całej maszyny.

Czas ładowania za pomocą stacji ładującej 380V o mocy 22KW wynosi maksymalnie 4 godziny w zależności od wielkości akumulatorów. Nawet zwykłe gniazda 230 V mogą być wykorzystywane do ładowania. AMPERO TBR 250 E może być następnie ładowany w miejscu pracy, bezpośrednio przez klienta.

Pojemność akumulatora wystarcza na cały dzień roboczy, na przykład na 100 kilometrów w ruchu miejskim, plus około 30 cykli roboczych, odpowiadających ciągłej pracy STEIGER® przez 4 godziny.

RUTHMANN wcześniej i poufnie przedstawił projekt „E-STEIGER®” swojemu długoletniemu klientowi, firmie GERKEN z Düsseldorfu, wywierając ogromne wrażenie. Christian Gerken zdaje sobie sprawę z obaw swoich klientów. Wiele firm i gmin pracuje w zatłoczonych centrach miast i obawia się ograniczenia mogące wystąpić w przyszłości. Chodzi głównie o zakaz używania pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. W celu umożliwienia elastycznych warunków pracy swoim klientom oraz w celu ratowania środowiska, Christian Gerken podjął szybką decyzję i zakupił pierwszy RUTHMANN AMPERO TBR 250 E. Tym samym Gerken znowu jest prekursorem i będzie mógł od czerwca wynajmować wyłącznie swoim klientom innowacyjny elektryczny STEIGER® AMPERO TBR 250 E.